Interviu cu Lorian Vintila, ZTE Corporation: Intrebati-va clientii ce au nevoie cu adevarat

In: Interviuri Data: vineri, august 1, 2014 Comentarii: 0 Afisari: 4712


Photo: Lorian Vintila


      In 2002, ZTE Romania devine prima companie de telecomunicatii din China care a intrat pe piata telecom din Romania. Pe plan mondial, ZTE este furnizorul numarul 1 de echipamente CDMA, iar in clasamentul producatorilor de terminale mobile ocupa locul 6.

       Lorian Vintila, Operations and Strategy Director al ZTE Corporation Ltd, CEE Region, este unul dintre profesionistii dedicati industriei telecom din Romania, acest statut fiind validat de o experienta de 20 de ani acumulata in companii importante precum Motorola, Orange Romania si ZTE.


Traget
: De la angajat in multinationale occidentale, ai trecut direct la antipod, la conducerea subsidiarei unei companii din China. Cum a fost adaptarea la aceasta noua cultura organizationala?

Lorian Vintila: Atata timp cat respecti principiile de baza ale eticii afacerilor, orice abordare culturala este facila. Intr-adevar o mica parte din noii veniti manifestau opinii diferite cu privire la abordarea afacerilor ori a persoanelor insa consider ca am reusit sa le explic mai tinerilor mei colegi faptul ca in Europa ne ghidam dupa aceeasi filosofie conform careia respectul, empatia si toleranta umana sunt fundamente ale civilizatiei universale pe care ni le insusim si totodata le promovam ca expresii ale identitatii profesionale.   

 

Traget: Care a fost compania care te-a influentat cel mai mult din punct de vedere profesional si ce abilitati ti-ai dezvoltat acolo?

Lorian Vintila: Consider ca ZTE Corporation este de departe compania care pur si simplu continua sa ma fascineze prin forma si continutul mesajelor autentice pe care le exprima in piata globala. Aici am reusit pentru prima data sa percep, in mod real, cum se completeaza, unul pe celalalt, conceptul de leader cu cel de manager si totodata sa imi dezvolt latura pragmatica a afacerilor internationale.

 

Traget: Viata in vanzari este trepidanta si cel putin frumoasa, dar...care a fost cel mai incomod (sau dur?) eveniment din cariera ta? Dar cel mai placut?

Lorian Vintila: Ca si leader, zilnic ma confrunt cu diferite abordari din partea colegilor, iar ca manager cu provocari din partea pietei. Acest lucru inseamna ca trebuie sa analizez oportunitatile, amenintarile si transformarea lor in beneficii ale angajatorului. Punctual, as vrea sa mentionez partea de incarcatura procedurala dar si emotionala din timpul campaniei de rebranding „Dialog” vs „Orange” iar ca si eveniment cu incarcatura de maxima amploare o reprezinta livrarea la cheie a solutiei UMTS catre Zapp.

 

Traget: Ai aniversat 20 de ani de cariera in domeniul comercial, perioada in care ai colaborat cu multi oameni de calitate pozitionati pe diverse nivele ierarhice. Nu stiu daca ai avut norocul sa ai si mentori printre acestia, dar cum “meseria se fura, nu se invata”, cine au fost cei care simti ca ti-au influentat cel mai mult modul de lucru?

Lorian Vintila: Sunt onorat sa nominalizez elita de mentori care m-au indrumat in cariera putand astfel sa performez atat pe plan national cat si international. Din considerente strict ce tin de spatiul acordat acestui scurt interviu am sa-i amintesc doar pe d-nul prof. dr. Constantin Dulcan, d-nul dr. Virgil Balan, d-nul dr. Mihai Visan, d-na Rodica Elena Cazangiu, d-nul Jin Renyuan si as vrea sa ma opresc aici ca nu cumva sa fiu acuzat ca va monopolizez articolul. 

 

Traget: Dupa o evolutie ascendenta si o experienta atat de bogata in domeniu, ce sfaturi ai pentru tinerii absolventi care se pregatesc sa intre in piata muncii?

Lorian Vintila: Foarte pertinenta si totodata provocatoare intrebare. Consider ca absolventii trebuie sa inteleaga ca nu pot arde niste etape in cadrul evolutiei lor profesionale si totodata ca trebuie sa isi seteze cu grija asteptarile de la angajator. Cel mai util sfat pentru tineri este acela de a-si alege locul de munca prin prisma asteptarilor de dezvoltare profesionala si totodata cu bucuria ca ceea ce le este descris in fisa postului vor putea duce la indeplinire cu responsabilitate si cu pasiune.

 

Traget: Unde te vezi peste inca 20 de ani de cariera?

Lorian Vintila: Voi fi foarte sincer cu tine si am sa-ti marturisesc ca ma vad negociind cu investitori pentru crearea de noi locuri de munca pentru romani. Mai precis, doresc sa atrag noi si noi investitori care sa creeze linii de productie, eficiente si care sa respecte regulile de protectie a mediului inconjurator din Romania. Domeniul este IT&C.

 

Traget: Te-ai alaturat ZTE atunci cand intrau pe piata telecom din Romania. Multi sceptici se intrebau atunci ce sansa ar mai avea un nou producator pe o piata atat de competitiva, totodata considerata ca fiind deja saturata. Ce le-ai raspuns atunci?

Lorian Vintila: Mi-as fi dorit sa le raspund la nivelul anilor 2007 insa nu m-a intrebat nimeni. Intr-adevar, am intrat progresiv pe o piata dominata de colosii globali ai industriei de telecomunicatii iar ca sa putem sa ne exprimam forta tehnologica in Romania a trebuit sa regandim strategia globala in termeni locali. Astfel, cu sprijinul colegilor de la liniile de productie, de la Institutul de Cercetare-Dezvoltare al ZTE, cu profesorii din cadrul Universitatii ZTE din Shenzhen, cu managerii locali am reusit sa redefinim conceptul de business adresandu-ne operatorilor cu un pachet constand in customizare + conditii flexibile de finantare. Mai precis, am evoluat de la un business de 96.000 USD pe an la o cifra de afaceri anuala de 64 milioane euro.

 

Traget: Dar pentru antreprenorii romani ai un mesaj?

Lorian Vintila: Mesajul pentru toti agentii economici este unul pertinent: intrebati-va clientii ce au nevoie cu adevarat, customizati-va produsele si serviciile pe nevoile clientilor, fiti politicosi si respectati regulile de etica profesionala, respectati-va concurenta si nu in ultimul rand motivati-va angajatii! Simplu de pus in practica, nu-i asa?


Comentarii

Adauga un comentariu